Vevők összevonása
A Dynamics 365 Business Central-ban elérhetővé vált egy nagyon hasznos funkció, amely segítségével a tévedésből többször felvett vevő törzsadatokat lehet összevonni. Az összevonás nem csupán a vevő kartonok egyesítését jelenti, hanem a vevő analitikák és történeti adatok is egyesítve lesznek.
Ez a funkció igazi hiánypótló szerepet játszik és nagyban megkönnyíti a vevőkkel kapcsolatos egyeztetési folyamatokat mint pl.:
- banki könyvelések során a számlakiegyenlítés egyszerűsödik, ha nem kell több vevőazonosító alatt rögzített tételek között keresni
- egyenlegközlők, kintlévőségelemzések, fizetési felszólítások illetve késedelmi kamatközlők esetén megoldottá válik az egy vevőazonosító alatt való kezelés
- forgalmi statisztikák egy vevőazonosítóra összegezhetőek

A vevők összevonására használható funkció a Vevő kartonon érhető el a Műveletek / Funkciók / Összevonás menüben vagy a Vevő kartonon való kereséssel (Alt + Q) az Összevonás funkcióra való kereséssel.

Az Összevonás kartonon meg kell adni, hogy melyik két vevőt szeretnénk összevezetni és részletesen meg lehet adni azt is, hogy mely adatokat tekintsük mérvadónak.

Az összevonás beállítása után kattintsunk az Összevonás menüpontra (3)
Az egyenleg adatokból látszik, hogy a két vevő nem csak törzsadat szinten került összevonásra, hanem a teljes analitika is közös lett.

- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges